Vorige week donderdag 6 april stond er een nieuwe editie van de halfjaarlijkse Kennismeeting op het programma, waar de aan Pool Management & Organisatie verbonden interim-professionals onder leiding van een expert worden ondergedompeld in uiteenlopende, relevante thema’s.

Dit keer was het de taak aan Kaj Morel – één van de drie oprichters van de Betekenisfabriek, in Enschede, initiatiefnemer van de Betekeniseconomie en auteur van het boek ‘Identiteitsmarketing: waarom wij bestaan’ – de aanwezigen kennis te laten maken met identiteitsmarketing. Het doel was om deelnemers vanuit filosofie, theorie en praktijk te laten reflecteren op de eigen professionele identiteit en marketing als interim-professional. Dit deed hij aan de hand van verschillende brillen, door kritische vragen te stellen (‘wat is jouw bestaansrecht, is het probleem dat je oplost over 20 jaar nog relevant, zijn er anderen die doen wat jij doet?’) en ook kritisch bevraagd te worden.

Na een hapje en een drankje introduceerde Kaj het identiteitsbewijs: geen reisdocument met harde gegevens, maar een inspiratiedocument met daarin wie je bent en waar je voor staat: waar geloof je in, wat zie je in de wereld om je heen, welk verschil kan je maken en wat beloof je dus? Stof om als organisatie, maar ook zeker als interim-professional, over na te denken.

We kijken terug op weer een geslaagde bijeenkomst, op naar de volgende!