Het begon onder het genot van een lekker drankje en veel gezelligheid. Een groep van ongeveer 40 geïnteresseerde deelnemers was naar Het Seminar gekomen om zich te laten inspireren (of gewoon keihard te netwerken) op het gebied van Change Management. 

Na een openingswoord van Klaas Pool, met daarin de huidige stand van zaken bij Pool Management & Organisatie, was het tijd voor Linda Wensink om de zaal op te warmen. Aan de hand van een drietal oefeningen werd aangetoond dat opgelegde verandering soms onwennig, soms grappig, maar vooral veel weerstand oproept als de nut en noodzaak van dergelijke veranderingen niet gecommuniceerd wordt. Na een indrukwekkend filmpje over het verhaal van haar vader, werd het woord aan Jan Jacob Tiemersma gegeven. Jan Jacob gaf ons een interessant kijkje in de keuken hoe hij Change Management inzet om verbeterde financiële rentabiliteit te bewerkstelligen. Hij gaf een drietal boeiende cases als voorbeeld over hoe en wat hij gedaan heeft om organisaties weer rendabel te maken. Na de leuke discussie die daaruit volgde was het tijd om te dineren.

De inwendige mens tevreden en de geest weer scherp; het was het tijd voor de laatste presentatie van de avond gegeven door de nieuwe business developer van Pool Management & Organisatie: Sijbrand van der Tang. Hij nam ons mee door de ‘wondere wereld’ van social media en hoe dit ingezet zou kunnen worden bij Change Management. Aan de hand van eens/oneens stellingen werd getoetst hoe goed de zaal op de hoogte was van de huidige ontwikkelingen en op basis daarvan werden concrete voorbeelden en adviezen gegeven hoe change managers social media zouden kunnen toepassen tijdens Change Management.

Na een afsluitend dankwoord van Klaas Pool was het tijd om onder het genot van een hapje en een drankje na te praten, bij te praten, of gewoon wéér te netwerken.

Via deze weg willen wij alle deelnemers aan deze Kennismeeting bedanken voor hun (constructieve) bijdragen. Hopelijk zien wij jullie allemaal terug bij de volgende Kennismeeting!

.